Daganatos betegségek megelőzésének és természetes gyógymódjai

2013-11-15 12:25:40 | Módosítva: 2013-11-15 12:31:14

Az alternatív és természetes módszerekkel gyógyítók egyetértenek abban, hogy a daganatos betegségek (kevés kivételtől eltekintve) az évtizedeken át követett helytelen életmód következményeként alakulnak ki. Több szerző a rákot anyagcsere-betegségként nevezi meg. Az biztos, hogy civilizált társadalmakban jóval nagyobb arányban fordul elő, mint a természet közelében élő népcsoportoknál.

A természettől való elszakadás, a mozgásszegény életmód, étrendünkben az állati eredetű élelmiszerek túlsúlyba kerülése, a modern, rohanó élettempó, az egyre nagyobb méreteket öltő magányosság, depresszió vagy apátia mind-mind hozzájárulnak az immunerő csökkenéséhez. 


A daganatos betegségek esetében is érvényes az az alapelv, amelyet dr. Halász Henrik, a XX. század első évtizedeiben élt orvos így fogalmazott meg: “Minden élőlénnyel veleszületik az immunitás lehetősége és annak megtarthatása minden néven nevezendő betegséggel szemben, ha táplálkozása és életmódja a fajfejlődés által számára megszabott kereteket betartja. Minden beteg lényben megvan a gyógyulás lehetősége, ha életmódját (ösztönösen, tudatosan vagy valamely szerencsés alkalmi kényszer hatására) visszatereli a természetes keretek közé.” (dr. Halász Henrik: Rákbetegség megelőzése és gyógyítása) 

Egy mondatban összefoglalva azt mondhatjuk: ha gyógyulni szeretnénk elsősorban élet- és gondolkodásmódunkat kell megváltoztatnunk, szakítva évek, évtizedek alatt berögződött helytelen szokásokkal! 


Amennyiben nem vagyunk járatosak a természetes gyógymódokban, ajánlott kapcsolat keresése egy képzett gyógyítóval, vagy alternatív módszerekben is járatos orvossal. Optimális az lenne, ha a jövőben egyre inkább lecsökkenne az a távolságtartás, amely jelenleg az esetek többségében még fennáll a modern orvostudomány képviselői és a természetgyógyászok között. Lássuk, mit tehetünk immunrendszerünk (betegségekkel szembeni védekezőképességünk) megőrzése és erősítése érdekében!

Táplálkozás 

Ahogyan egy autó is csak akkor működik megfelelően és megbízhatóan, ha a megfelelő üzemanyagot tankolják bele, ugyanúgy az emberi szervezet is akkor képes normális működésre, ha megkapja mindazokat az építőanyagokat (fehérjék, zsírok, szénhidrátok, vitaminok, ásványi anyagok...), amelyek szükségesek a kiegyensúlyozott étrendhez. Azt mondhatjuk, hogy minden esetben egyéni étrendre van szükség (az adott személy nemét, korát, öröklött fizikai állapotát, életmódját) figyelembe véve, de vannak olyan alapelvek, amelyeket általános szabályként megállapíthatunk. 

A természetes táplálkozás fontosabb alapelvei


- állati eredetű fehérjét és zsiradékot elhagyni, vagy csökkenteni
- hidegen sajtolt olajokat, olajos magvakat fogyasztani (naponta 2-3 evőkanálnyit)
-ipari cukor helyett természetes eredetű édesítőszerek (méz, gabonamelasz, csicsókaszirup) és édes ízű gyümölcsök, zöldségek fogyasztása
- fehér liszt helyett teljes kiőrlésű liszt, illetve teljes szemű gabonából készült ételek (árpa, búza, barnarizs, hajdina, köles, rozs, zab)
- csökkenteni a tartósított élelmiszerek arányát, fogyasszunk friss, az évszaknak megfelelő táplálékokat fogyasztására
- sóbevitel csökkentése (változatos fűszerezés: gyógynövények egy része fűszerként is használható vagy úgy is mondhatnám, hogy a fűszereknek van gyógyhatásuk is: ánizs, bazsalikom, borsikafű, citromfű, édeskömény, hagymafélék, izsóp, kakukkfű, kapor, kömény, majoránna, mentafélék, mustár, petrezselyem, rozmaring, szurokfű, zsálya)
-az ételek elkészítésénél részesítsük előnyben a kímélő konyhatechnikai eljárásokat (párolás, gőzölés, kevés vízben főzés), az ételek főzővizét is használjuk fel (hacsak az nem tartalmaz emésztésgátló anyagokat pl. szója)
- nyers gyümölcsöt lehetőleg étkezés előtt fogyasztani (20-30 perccel), nem étkezés közben és nem közvetlenül étkezés után
- étkezés előtt fél órával 2-3 dl frissen préselt zöldséglé vagy almalé
- nyers vagy enyhén párolt zöldségek
- csírázó magvak (gazdagok vitaminokban, ásványi anyagokban, klorofillban)
- szójaételek (amennyiben nem okoznak emésztési zavart): a szója nagyon sokféle formában kapható, változatosan készíthető el
- fokhagyma, cékla, sárgarépa különösen javasolt
- lehetőleg minden étkezéshez fogyasszunk valami nyers ételt (a nyers ételek enzimekben nagyon gazdagok, és több kutató szerint, az enzimek az életerő hordozói
- böjt (ha megengedett, orvos vagy gyakorlott gyógyító felügyelete mellett))
Érdemes az elkészült ételekbe kevés szárított csalánlevelet is belemorzsolni: a csalán egy olyan vadnövény, amelynek jó méregtelenítő hatása van és sok ásványi anyagot, nyomelemet tartalmaz (ráadásul nem is drága).
- salaktalanító, méregtelenítő teakeverék (fitotékában, gyógyszertárban kapható): naponta 2-3 csészével étkezések között
- REGGEL (lehetőleg éhgyomorra): 1 csésze zsályatea (1 csipet zsályalevél+2-3 dl. víz) 3 percig forraljuk, 5-10 percig állni hagyjuk, melegen fogyasztjuk (a zsálya meglehetősen keserű, mézzel édesíthető)
- kasvirág-kivonat (Echinacea purpurea): gyógynövényboltban kapható (immunerősítő)
- COD-tea:általános immunerősítő teakeverék, sugárterápia hatását növeli, mellékhatásokat csökkenti)
- fagyöngykivonat


További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.